Go kväll,

I skrivande stund är klockan 19:10 och min dotter somna i bilen påväg hem, hon sov till och med genom biltvätten, det tar på krafterna att leka med kusinerna 😉

Jag är så tacksam för att få vara mamma och känner mig så otroligt lyckligt lottad som får ta del av den kärleksfulla, unika och speciella relationen jag har till min dotter.

Förr var jag den där mamman som trilla in precis innan stängning med mobilen ringandes i handväskan och i huvudet var jag fortfarande kvar på jobbet. Varje gång möttes jag av att min dotter tittade på mig med de där ledsna, uppgivna ögonen och så sa hon alltid något i stil med ” Mamma, du kom”. Det var som om hon hade gett upp hoppet på att hennes mamma skulle komma för alla andra barnens föräldrar hade redan kommit och varje gång önskade hon nog att det var jag.

Under denna tidsperiod hade jag ett fantastiskt jobb, det var verkligen ett drömjobb och något som jag hade jobbat många år med att få, det krävdes dock att jag jobbade till 17.00 måndag-fredag. Jag var i ett scenario där mitt drömjobb gick ut över min relation med min dotter, min mest värdefulla tid. Så vad tror Ni jag gjorde?
Jag prioriterade om, jag sa upp mig och valde att istället bygga en vardag som jag älskar och utifrån det även hitta ett nytt drömjobb.

Nu är jag mamman som kommer vid 16, när det fortfarande är fullt med barn där. Jag tar mig tiden att sitta ner med barnen och bara “va”. Jag skapade en “helig tid” 16.00-19/20.00 är min och min dotters tid. Det är under den tiden jag får njuta av moderskapet, ta fram mitt inre barn och leka, och framför allt finnas där för min dotter. Jag får tillbaka så otroligt mycket energi och vilja att jobba för att jag har den stunden varje vardag.

Så här släpper du jobbet

  • Innan hämtningen, byt från arbetskläder till “lediga” kläder
  • Stäng din arbetsdag mentalt, Gå igenom din arbetsdag, det du är nöjd med & om det är något du inte hann med som du önskade, planera in när du ska göra det.
  • Hitta din “egen tid” mellan jobbet och hämtning, där du bara fokuserar på dig själv, något du önskar göra på kvällen, vad det är för mat du önskar laga eller vilket program på TV som du vill se, 10 minuter är allt som behövs.
  • Sätt en intention ( avsikt) med hur du vill att Er eftermiddag ska vara, ex. lugn & harmonisk eller lekfull & busig.
  • Stäng av telefonen
  • Var snäll mot dig själv och “klappa dig på axeln” du har jobbat hela dagen och nu förtjänar du att njuta av kvalitetstid med dina barn

 

Med Varma Hälsningar,

 



Vad tänker du? Kommentera gärna!

Pin It on Pinterest

Share This