Jag har åter varit nere i Aten för att förbereda för de kurser jag och min vän Sofia ska hålla tillsammans i september. Det är fjärde året vi håller dessa kurser och jag har aldrig upplevt så mycket magiskt som i vackra Aten och alla de platser vi besöker och har besökt de senaste fyra åren. Det är som att jag ständigt möts av budbärare när vi reser mellan templen, så nog är energierna höga över Grekland.

Denna resa började med att jag träffade en musiker på planet. Jimmy Harris hette han och han var på väg ut för att spela på Royal Caribeean Cruise som skulle avsegla från Aten dagen efter. Vi klickade direkt och kom in på Universums storhet, attraktionslagen och annan visdom. Jimmy växte upp i USA och var präglad av den mentalitet som ofta finns i USA och dessutom så hade han ett mycket högt medvetande och varje ord han sa var fyllt av visdom.

Vi samtalade på, ivriga och glada för att ha mött varandra, två likasinnade själar. Efter ett tag frågade han mig om jag ville resa runt internationellt och föreläsa. Jag kände hur rädslan grep tag i mig när han satte ord på mina högsta drömmar. Han frågade igen och då hade jag hunnit känna efter och kunde svara ur djupet av mitt hjärta att – ja det vill jag. Vi skulle höras vi mail igen, bestämde vi innan vi gick av planet. Om vi gör det och vad det för mig sig återstår att se.

Jag kom ner till min fina vän Sofia, som är svensk, men bor i Aten sen många år. Vi hade några mysiga dagar på stranden. En eftermiddag gav vi oss i väg för att köpa block på Jumbo, en stor leksaksaffär i Aten.
När vi skulle tillbaks satt vi och väntade på tramen (spårvagnen), tramen kom, men vi valde att ta nästa då vi satt djupt försjunkna i samtal.
Vi hoppade på nästa tram. När vi kör in på nästa hållplats ser jag ett välbekant ansikte utanför tramen och jag kommer snabbt på vem det är: Barbara Goldsmith, en mycket duktig och välkänd astrolog. Så när Barbara kommer in på tramen så ställer jag mig upp och säger hennes namn. Hon blir glad och ler förläget tills jag har presenterat mig och Sofia. Hon blir jätteglad att vi möts och innan hon går av en minut senare så har vi bestämt att vi hörs via mail snarast. Jag var helt hänförd av detta möte! Wow, tänk Aten med sina över 5 miljoneer invånare och vi springer på varandra på en tram nere vid stranden! Vilken synkronicitet. Det visade sig även att hon bor i Palaio Faliro där Sofia bor, så vi befann oss på samma område.

Den kvällen när jag precis skulle somna så såg jag som en figur över mitt huvud och kom att tänka på Barbara Marciniak, som jag skrivit om tidigare på bloggen. Om hur hon, som också är astrolog, ”kallades” till Aten och där började kanalisera Pleijaderna. Så var det även för mig, jag  är astrolog och ”kallades” till Aten 2015 och därefter började jag kanalisera och åter ta in Pleijaderna. Det visade sig vara precis samma med Barbara Goldsmith, hon ”kallades” till Aten och valde att bosätta sig där. Hon är astrolog och kanaliserar även hon Pleijaderna. Att Pleijadernas gata i Aten dessutom ligger i Palaio Faliro känns magiskt och ödesmättat.

Dagen efter skrev jag till Barbara att vi skulle resa till Delfi och Meteora men att jag skulle höra av mig när vi var tillbaks. (Jag bloggar mer om Delfi och Meteora i ett annat inlägg, det finns mycket att berätta om det med).

Några dagar senare var vi tillbaks i Aten igen och jag skrev till Barbara och frågade om hon hade möjlighet att ses. Jag och Sofia var nere på stranden på dagen och senare hörde Barbara av sig och kom ner och sällskapade oss vid middagen.
Vilken underbar människa, med ett härligt klingande skratt, glädje i ögonen och en oerhört duktig astrolog! Vi hade så kul och mysigt tillsammans den kvällen. Allt klickade och synkroniciteten visade sig vara flerfaldig. Vi reste till Aten 2015 och det visade sig att vi dessutom rest till Israel samtidigt 2018, till samma stad, vi är samma stjärntecken, vi har likadana skor, ja ni vet när det ena efter det andra visar sig stämma så väl överens.
Under denna kväll fick jag frågan för andra gången på kort tid om jag arbetar internationellt. Jo, sa jag, det gör jag faktiskt men inte så mycket. Åh, sa Barbara, det får du göra från och med nu! Då förstod jag att frågan jag fick av Jimmy Harris på planet varit en förberedelse inför denna kväll. Vi pratade om att mötas igen och det kommer vi definitivt att göra, redan i september då vi har våra kurser i Grekland.

Känslan är fortfarande kvar efter denna kväll, vilken underbar kväll med Sofia och Barbara (som det känns som jag har känt i många liv tidigare)

Jag älskar känslan av att vara i flowet, i synkroniciteten och uppleva allt som skapas. Helt fantastiskt! Fortsättning följer. Denna känsla kan vi alla skapa, som Jimmy Harris sa till mig på planet: The creation is already there, we just have to take action and tune in to it!

För dig som inte känner till Barbara Goldsmith så rekommenderar jag varmt att lyssna på hennes klipp på Youtube här!

Ljus och kärlek, Helena-Magdalena

www.helena-magdalena.com

Vad tänker du? Kommentera gärna!