Jag är hemma igen efter att ha varit i Aten och hennes vackra, mystiska, magiska omgivningar i över tre veckor. Jag har planerat att jag ska packa upp, arbeta och fixa, men det är så många tankar och insikter som snurrar runt och jag inser att jag kommer behöva skriva en hel bok om allt som händer och har hänt i mitt liv, framförallt i mitt själsliga, andliga liv.

Universum har guidat mig i kärlek i ett helt liv och jag är så underbart tacksam för det. Jag förstod väldigt tidigt i livet att jag skulle komma leva ett andligt liv, en sökares liv och att mitt uppdrag är att försöka bidra med upplysning och högre medvetande. Ibland har jag fått frågan vilka kurser jag har gått. Jag har gått några men inte så många för Universum har alltid guidat mig i kärlek genom ”när eleven är redo uppenbarar sig läraren”. Synkronicitet har alltid guidat mitt liv och jag har genom åren mött så många budbärare som kommit i min väg, lärare som undervisat mig och vägvisare som har fått mig att gå vidare. Med ödmjukhet har jag alltid följt den vägen, utan tvekan. Ibland har jag känt att jag velat vara som alla andra och kunna leva mitt liv mer i den fysiska verkligheten men alltid känt en längtan att fortsätta söka svar på livets stora frågor.

De sista åren har jag guidats i snabb takt och oerhört mycket har hänt.

I dag har jag möjlighet att reflektera och lyssna uppåt och jag får ihop många olika delar och insikter.

Tankar och insikter rör sig snabbt och jag har svårt att hinna med i allt som rör sig. Jag känner att jag blir och blivit guidad de senaste månaderna med en oerhört stark intensitet.

I mars var jag på resa med Esther Hicks och Abraham, det var fantastiskt att få vara i energierna i en hel vecka. Det var helt underbart att få lyssna på deras underbara, kärleksfulla vägledning i livet. En av dagarna var vi på St Kitts och jag och mina vänner passade på att simma med delfiner, det var en underbar upplevelse att få träffa dessa högfrekventa djur!

På samma resa satt jag uppe på däck, på väg från Västindien till Miami. Jag satt och hängde i kvällssolen på väg att gå in och göra mig i ordning för kvällens middag. Då kom en man och en kvinna gående, mannen såg ut som en äldre upplaga av en man jag älskat djupt en gång. Mannen och hans fru kom och satte sig hos mig, de var amerikaner och svenskättlingar, blonda och blåögda.  Mannen tittade mig djupt i ögonen och sa att jag såg ut som en Ett magiskt möte med en amerikansk man och hans fru när vi åkte över Atlantis på väg från Västindien och jag blev inbjuden till att komma till New Mexico för att besöka ett antal kraftplatser.

Några veckor senare reste jag tillbaks till Aten. På vägen dit var jag några timmar i ett annat land som jag känner stor kärlek för, Turkiet. Jag fick uppleva en liten stund i energierna i Istanbul. Sent på kvällen landade jag i Aten. Jag hoppade in i taxin för att åka till min älskade vän Sofia som bor där sen många år. Bland det första taxichauffören säger till mig är att jag ska resa till Korinth! Det kändes nästan lite kusligt då det var just det jag och Sofia hade planerat, att åka till Korinth. Då säger han: -Du måste ta dig upp på berget, bussen går inte dit, ni får ta en taxi upp. När vi några dagar senare sitter på bussen till Tempelplatsen i Korinth så känner jag en så stark dragning till ett berg jag ser genom rutan. Jag försöker fota det och bilden blir omgiven av grönt och rosa. Det har jag aldrig varit med om tidigare! När vi kommer till Tempelplatsen så frågar jag direkt om hur vi kan ta oss upp till platsen taxichauffören pratat om, den visar sig ligga på berget jag dragits så till. Vi får tag i en taxi och tar oss upp, dessvärre skulle det precis stänga så vi kunde inte ta oss in i borgområdet. Senare läste jag om platsen och det visar sig att inne på området ligger Afrodites tempel! Så dit får vi resa tillbaks igen.

Några dagar senare kommer min kärlek, Jörgen ner till Aten. På väg hem får vi flyga till London där vi ska ha ett affärsmöte för ett av de andra företagen jag är delägare i. En av våra andra delägare, Lars har kommit från Sverige för att ha möte med Stefano, en av våra samarbetspartners. Under mötet kom vi in på astrologi av någon anledning och det visade sig att Stefano var väl insatt i astrologi och mycket intresserad av mystik. Så vi blev inbjudna att komma till Italien och besöka ett antal platser i hans miljö. Den resan ser jag fram emot!

För några veckor sedan skulle jag åter resa till underbara Aten. När vi skulle lämna Landvetter blev vi försenade så jag missade planet i Paris. Just den natten var alla hotellrum i Paris bokade. Jag blev sittandes lite rådvill, trött och hungrig. Sent omsider fick jag tag på en god grönsallad, en öl och en kaffe. Då kunde jag tänka igen och kom fram till att istället för att sitta på en övergiven flygplats hela natten tills planet skulle gå klockan sju på morgonen så kunder jag ta möjligheten att se Paris. Jag hade fått taxicheckar av Air France så jag skulle kunna ta mig till och från hotellet i Paris, dessa kanske jag kunde få använda? Så jag gick ut och pratade med en man vid taxistationen. Jag förklarade vad jag ville göra. Jag har inget hotell men jag vill åka till och från Eiffeltornet så jag får se lite av Paris. Så har vi aldrig gjort förut, sa han och såg fundersam ut. Efter någon sekund sken han upp och sa: – Det ska vi fixa, såklart ska du få se vår vackra stad! Han ringde en taxi och bad mig vänta vid stolpe nr 16. Strax därefter kom en taxi och taxichauffören frågade mig om jag ville åka tur och retur till Eiffeltornet? –Precis, sa jag. Så har vi aldrig gjort förut, sa chauffören, så jag fick ringa mitt företag och fråga. Hans chef hade sagt detsamma, så här brukade de inte göra, men han var med på noterna så snart var vi i väg, midnattstimme och på väg till Eiffeltornet! Vi var ute och åkte i två och en halvtimme och jag fick se stora delar av Paris! Det var ett underbart äventyr! Det kändes som en film, när jag hoppade in och ut ur taxin för att fota så många vackra delar!

Jag bad chauffören att köra i tunneln där Lady Diana miste livet, jag kände i mitt hjärta att jag ville sända henne ljus och kärlek på platsen. Vi var vid många olika platser mitt i natten och jag kände att jag aktiverades ytterligare av all energi som finns i Paris.

Nu har jag, återigen, varit i Atena och hennes vackra omgivningar. Över Aten har jag min Neptunuslinje, mitt mest själsliga jag aktiveras där. Mitt dharma, min högsta livsuppgift, har jag i Delphi har in mentor upplyst mig om. Jag landar sakta in hemma och känner att mitt högre medvetande uppgraderas. Det känns som att allt som hänt de senaste månaderna på något sätt förbereder mig för en mycket känslosam resa jag ska göra tillsammans med mina tre underbara döttrar senare i höst. Jag ska resa tillbaks till Israel, där jag bodde och var barnflicka när jag var 17-18 år. Det var i det landet allt började med mitt andliga uppdrag, det var i det landet jag blev vuxen. När jag vandrade barfota i den röda sanden så visste jag att jag kommit hem… Israel är det land där min Saturnus är placerad, mitt karma och mitt uppdrag, mina läxor och det är inte alltid enkelt att vara på en plats där den stränga fadern Saturnus har ett finger med i spelet, men det är förknippat med vårt karma, våra livsläxor och vårt livsuppdrag…

Vad tänker du? Kommentera gärna!